måndag 20 juni 2016

Milstolpe, milestone, Meilenstein, пресвртница

Sådärja! Då var manus numero 1 ivägskickat till ett stycke poliskonstapel för genomläsning och eventuell korrigering av pinsamma detaljer.




(Ha - I wish, men min konstapel ser nog inte ut sådär dagligdags)

Nästa steg i utvecklingen bör bli ett studiebesök på det polishus som figurerar i utkanten av mitt alster. Jag behöver ingen studie av interiörer, det räcker med att gå ett par vändor runt byggnaden, tänker jag.
Visst, jag kan föralldel kolla in byggnaden på alla de bilder som finns på nätet, men det blir inte riktigt samma sak. Jag vill höra miljöljuden runt omkring, sitta där på en parkbänk en stund och ... ja, jag vet inte. Hur som helst känns det som en aning fusk, faktiskt, att se huset på nätet och sen utgå ifrån det. Hade det handlat om polishuset i Gällivare så hade jag nog inte bränt så mycket krut på det, men Kungsholmen - hur svårt kan det vara egentligen?

Med andra ord, drömmen lever och frodas. Färdigställandeångesten står på topp, men om jag har tagit mig ända hit så vore det väl faen (!!) om jag inte ska slutföra det hela också. Nästa steg blir att skissa på en lista över de bokförlag som ska uppvaktas. Oj, pirr i magen vid blotta tanken ... Nähe, håll huvudet högt, inte tveka, se ut som om du absolut har här att göra!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar