fredag 19 augusti 2016

Konsten att hålla masken

Det installeras fiber i vårt hus. Ja, det är efterlängtat och det är nödvändigt, men själva ledningsdragningsarbetet orsakar vissa i-landsproblem.



Det gäller att hålla tungan i rätt mun ... nej, rätt i mun menar jag ju ... Hur som helst, det gäller att fokusera när man från bottenvåningen hör glada tillrop av typen:
- Nu är den inne, va?
- Tryck på lite till ... Sådär ja!
- Går det, Magnus?
- Härligt, så där - nu ser jag den!

Jag är frestad att gå fram till trappan och diskret luta mig ut över balustraden för att kontrollera att de unga männen verkligen gör det som avses. Nej, skämt åsido, det är bra att det blir gjort. Äntligen! skulle man kunna säga. Å andra sidan: man har inte roligare än man gör sig.

Nähe, nu åter till det knepiga knivmordet i Saltsjö-Boo som inte riktigt vill hitta vare sig mördare eller motiv. Det är alls inte mordets fel, som sådant är det både noggrant och väldigt trevligt genomfört. Däremot handlar det om OBS, dvs. Obeslutsamhet Bakom Spakarna. Jag är ambivalent och ju mer jag grubblar desto mindre trovärdig blir den initiala mördaren/motivet och så kan man ju inte ha det, för då rasar snabbt hela korthuset.



Ha en god torsdag, mina vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar