torsdag 11 augusti 2016

När man tröttnar på att ha semester ...

... så åker man hem och börjar jobba i stället! Nåväl, det måste ju betyda att man jobbmässigt har hittat rätt i livet, för det var just det vi gjorde alldeles nyssens, jag och min bättre hälft.



Kanske var vi bara klara med att "göra ingenting", vilket i vårt fall betyder att laga god mat, dricka gott vin, måla lite på huset, ut och åka båt, ligga i solen, bada, simma, cykla, springa ... Pust! Att göra ingenting kräver sin man/kvinna!

Men det som i teorin kändes som en piece of cake, nämligen att slita sta med manusförfattandet från den punkt där jag befann mig för några veckor sedan, var alltså inte så enkelt som jag föreställde mig.



Att återgå till jobbläge handlar om betydligt mer än att bara åka till kontoret och koppla in datorn. Det handlar om att dra om kopplingarna i mitt huvud också, så att jag tänker arbetsdag och inte semesterdag. Det handlar om att läsa manus med kritisk blick och inte soffläsa som när jag ligger i vilstolen på terrassen på landet med Kindlen framför näsan. Det är faktiskt två helt olika saker, men det lär nog ta ett par dagar innan huvudet har hunnit ifatt resten av kroppen.

Nähe, en kopp kaffe och lite OS-golf på det ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar