måndag 19 september 2016

Det kom så plötsligt

Det hände redan i fredags, faktiskt. Strax före klockan fem och jag hade tänkt stänga av datorn vid fem eftersom jag skulle få middagsgäster.
Planen hade varit att jag skulle slutföra manuset först den här veckan och därefter ta mig tid att läsa igenom en gång till, för att under nästa vecka ta tag i själva slutklämmen. Men så nådde jag alldeles oförhappandes sista sidan flera dagar i förväg och en lång stund stod jag bara och stirrade snopet på skärmen.

Bildresultat för snopet

Men snopenheten gav så småningom vika för det självbelåtna och under kvällen kom jag flera gånger på mig själv med att sitta och flina inåtvänt, till gästernas förmodade frustration.

Bildresultat för flin

Men nu står jag här och vet inte riktigt. Biter på en nagel och funderar på om jag ens vågar börja läsa ännu en gång. Sist jag gjorde det insåg jag att det behövdes en total rockad av sammanhang och tankegångar, vilket alltså har tagit några månader att slutföra och nu vill jag absolut inte drabbas av fler sådana insikter. Jag är osäker på om jag orkar med fler rockader nämligen - SÅ jävla roligt är det faktiskt inte!

Bildresultat för bored cat

Okej, jag får väl helt enkelt ta och fundera på saken. En kopp kaffe och en skorpa kanske ... Mjo, så får det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar