torsdag 6 april 2017

Att våga vara ... korkad?

Jo, lite korkad känner jag mig faktiskt. Eller egotrippad, självcentrerad, förmäten - take your pick!
Tre av de sex utvalda bokförlagen har tackat nej nu och även om jag vet att tanken är att jag när dessa har sagt sitt, ska skicka manuset till sex nya förlag - utan att tappa vare sig haka, ansikte, lust eller sug - så känns det lite snopet.

Bildresultat för tappa sugen

Men upp med hakan nu då! Det här är inget att hänga läpp för, att ge ut ett manus när man är tidigare outgiven är ingen lätt sak. Det är bara att hoppa upp på hästen igen, skam den som ger sig!

This calls for a really good quote:

“It's not what you say out of your mouth that determines your life, it's what you whisper to yourself that has the most power!”

Jajaaaaa, jag vet ju egentligen det där! Jag vet! Men jag lät mig övertygas av min inre Jante och när ett jobberbjudande från en av mina gamla byråer dök upp, så tänkte jag att "Det här måste vara ett tecken! Bliv vid min läst!". Så tänkte jag och öppnade erbjudandet.

43 ord

Ja, så många ord till priset 48 riksdaler var vad erbjudandet innebar. 48 spänn. Fyrtioåtta. Plus moms. Jamenassåvisst! För fasen! För 48 spänn är jag appselut villig att släppa manus numero 2 och kasta mig in i översättarcirkusen igen. NOT.

Bildresultat för scary circus

Tack, universum för den fingervisningen.

Bildresultat för vackraste blomman



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar