fredag 1 december 2017

Frisyrer som väcker känslor

Andra människors hår är inget som vanligtvis bekymrar mig. Hår är bara något som folk i gemen har eller inte har.

Bildresultat för galna hår

Men så finns det ibland - ganska sällan - frisyrer som liksom ställer till det och jag syftar på Richard Jomshof och förskräcks inte nu, det här är ingen politisk spya. Inte alls. Det är bara så att ibland kan jag tycka synd om folk som tänker lite snett. Eller kanske inte alls.

Om man som Jomshof ingår i ett parti med (emellanåt ganska tydliga) bruna anstrykningar, som man dessutom gör allt för att tvätta bort, är det då tillrådligt att ränna runt i Adolf-frippa? Är det ett genomtänkt val och hur hänger det ihop med partiets strävan? Är det verkligen ingen som kan säga åt honom att ... tja, byta frisör? Jag menar, om jag hade varit Åkesson hade jag nog till och med kunnat erbjuda mig att betala en frisör som piffar till Jomshof med ny frisyr och får bort den tråkiga association som hans hår ofelbart leder till. Åtminstone för mig.

Bildresultat för hitlers hår  Bildresultat för jomshof

Ser ni? Eller är det bara jag?

Nu behöver man ju inte göra det så svårt för sig, jag skulle till exempel aldrig rekommendera följande frisyr åt en politiker:

Bildresultat för coola frisyrer killar

Men nog skulle även Jomshof bli betydligt mer tilltalande med en sådan här kreation:

Bildresultat för coola frisyrer

Jag menar, de flesta blir nog ganska tilltalande med en sådan kreation ... I alla fall han på bilden, vem det nu är, hehe.

Och härmed önskar jag alla vänner en god första advents-helg. Ät för mycket lussebullar, för mycket pepparkakor och för många skumtomtar för det tänker jag göra! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar