fredag 5 januari 2018

Konsten att hantera mellanrummen

Det är de där små mellanrummen i livet som ibland driver oss - eller åtminstone mig - intill vansinnets rand. Att vänta är en konst som håller på att bli lika obegriplig som dinosaurierna.

Bildresultat för dinosaurie

Ja, typ.

Att vänta på att t.ex. datorn ska starta, eller uppdatera sig, eller aktivera någon applikation, kan få små myror att börja krypa i kroppen och oftast vill jag bara greppa min pc med båda händerna och - swiiiish! - ut genom fönstret. Men datorn är mitt levebröd så det går naturligtvis inte.

Bildresultat för tålamod

Eller hur! Den här frågan har jag ställt mig ofta! Redan som grundskoleelev blev jag kallad Bråttom. Jag och två klasskompisar var "Fröknarna Bråttom"! (Minns ni, Inger och Gunilla?) Jag menar, give me a break someone! Jag har haft bråttom i snart ....eh ... i många år och det här är faktiskt ett problem!

När det börjar fnurra i underbenen, krypa längs ryggraden, klia i hårbottnen - då vet man vad klockan är slagen. Då är det fram med stora kaffedunken, sitt ner, lägg upp benen, ta ett korsord och - andas! Upprepa till dess symptomen har lagt sig och återvänd då - men inte förrän då - till skrivbordet!

Bildresultat för tålamod

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar