tisdag 24 april 2018

En liten rant

En iPhone som lägger av, det kan väl ändå inte vara the end of the world?

Bildresultat för the end of the world

Jo! Tänk att det kan det! Hela mitt administrativa liv cirkulerar runt telefonen och datorn, så en får ju ändå vara tacksam att telefonen inte havererade förrän jag hade blivit kompis med min nya Mac. Så sett kanske det ändå finns en övergripande visdom någonstans ...

Hur som helst. Telefonen i fråga - en iPhone 8 plus - var inköpt via min mobiloperatör - 3 - för några ynka månader sedan och när eländet nu upphörde att fungera uppsökte jag nämnda inrättning för att få assistans.
Mitt problem var att telefonen "spökskrev". Den startade appar i flygande fläng, skrev in random bokstavsharanger i random textrutor och vidarebefordrade länkar, försökte mata in lösenord - vilket i sin tur genererade ett otal varningsmejl från Apple. Alltsammans väldigt tålamodsprövande och efter att inte ha kunnat använda telefonen på några dagar på grund av det här problemet gav jag alltså upp. Obs! Jag har startat om och jag har installerat om - utan resultat.

Och vad händer då hos 3? Jo, en ung man i 3:s butik i Nacka Forum meddelar mig att eftersom telefonen inte "flipprar" just när jag står framför honom, så kan han inget göra. Jag visar honom de fel jag kan bevisa/återskapa men det hjälper inte, han hävdar att såvitt han kan avgöra fungerar telefonen!
Hur förbannad blir jag då, på en skala?
Bildresultat för ilsken
Jag åkte hem, chattade i fem minuter med Apples support och blev skickad till en trevlig liten butik på Hammarby kaj och där lovade man att telefonen ska vara up and running om max 3 dagar. Himmelsk rättvisa, eller? En eloge till Mcare! Stor överkorsad bajskorv till 3:s butik i Nacka Forum!

Nu ska erkännas att jag lämnade in telefonen igår och alltså inte har fått tillbaka den ännu, så det finns utrymme för mer frustration. Men jag tror på Mcare. Jag tror de fixar det här!
Last famous, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar