onsdag 18 april 2018

Jaha ... och nu då?

Onsdagen den 18 april. En vanlig sketen onsdag? Nej, inte vanlig sketen för idag har jag:

- träffat min PT som med liv och lust manat mig att jobba arslet av mig medelst kettlebells, gummiband och pilatesbollar. Skönt efteråt ...
Bildresultat för kettlebells

- städat undan två bildskärmar ity de inte är kompatibla med min nya Mac. Eller MacEllen som jag har valt att kalla henne.

Bildresultat för macbook pro

- dammat av skrivbordet där skärmarna har stått. Host, host. Undrar just när jag dammade där bakom senast? Julen 2004, va?
Bildresultat för dammråttor

- och gått igenom det sista kapitlet i bokmanuset vars deadline närmar sig med stora kliv

Ja, se där - så var det ändå en inte alldeles vanlig dag! Gjort klart manuset. Eller ...!? Är jag klar? Denna svåra fråga! Kanske är det som med plåstret, jag måste bara riva av. Nu jävlar liksom.

Det som får mig att tveka är att jag vet att i samma ögonblick som jag har skeppat iväg manuset till förläggaren kommer jag att hitta mängder med missade ord, tappade trådar och rena felaktigheter i texten och det kommer att göra mig så förbannad.
Bildresultat för förbannad

Nå, så får jag väl vara förbannad då. Någon gång måste jag ju, eller hur? Någon gång måste jag våga språnget!
Håll tummarna för nu kör vi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar