torsdag 24 maj 2018

Dammsugarens magiska kraft

Jag körde fast. Jag körde fast riktigt rejält! Så pass att jag seriöst började ifrågasätta min egen förmåga att över huvud taget formulera meningar. Övervägde att söka jobb på lokala Lidl, i kassan. De ser ut att ha riktigt trevligt de som jobbar där. Lön varje månad, arbetskamrater.

Bildresultat för snabbköpskassörskan

(Snabbköpskassörskan, i kvarteret där jag bor ... Tiddelipom!)

Ja, så gick tankarna i går eftermiddag och det var en tung promenad hem från Lidl, med ett stycke falukorv - av den bästa - och två limpor valnötsbröd. Lite senare, när jag tillredde en svensk klassiker, falukorv och makaroner, slog det mig att det bästa jag kunde göra i morgon - idag! - var nog att ta fram dammsugaren och städa en runda.

Ha! Man kan alltid hota mig med en dammsugare!

Bildresultat för ilsken dammsugare

I samma ögonblick som den tanken hade sjunkit in började det nämligen hända saker och idag har flitens lampa lyst med förvånansvärd klarhet. Och effektiviteten står högt i tak för jag har faktiskt även dammsugit - man ska hålla det man lovar sig själv!

Så, efter en mindre kollaps är jag på banan igen och hoppet lever!

Bildresultat för förgätmigej


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar