lördag 19 maj 2018

En fjällröding och två kalashnikovs

Gårdagens inköpslista var måhända något radikal ...
Bildresultat för kalashnikov

Men nä, jag har inte drabbats av vapenfeber - trots allt tror jag faktiskt inte att vare sig Trumpen eller Putte kommer att knacka på min dörr inom det närmaste. Så nej, några kalashnikovs av ovanstående modell var det inte jag hade på min inköpslista.

Men vad var det då?

Jo, det handlade bara om två små oskyldiga kalanchoe:

Bildresultat för kalanchoe

Men eftersom jag inte är kapabel att minnas deras namn, fick det bli kalashnikovs - som en påminnelse och måhända även en varning. För strax efter utförda inköp, när jag, maken och våra kalashnikovs befann oss i säkerhet på landet, drabbades vi av nyheten om ännu en skolskjutning i USA.

Nu känner jag förstås att mitt skämtsamma "kalashnikovs" i inköpslistan var rejält icke-pk. Å andra sidan, vad ska man göra? Gråta? Det hjälper inte heller, är jag rädd. Det enda jag kan göra är att skicka min kärlek tvärs över Atlanten och hoppas att vapenlobbyn besinnar sig. Because your kid could be next!

Bildresultat för love to the world


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar