tisdag 13 februari 2024

Ett fult mål är också ett mål ...

 ... som han sa, Zlatan. Eller jag vet inte om det var exakt så han sa, men vi säger att det var så! Det låter bra. Jag gillar tanken.


Hur som helst så har det börjat droppa in dåliga betyg på min bok och jag försöker bara smälta det. Efter några månaders eufori med enbart uppmuntrande tillrop har ljudet i skällan nu, i samband med att ljudboken släpptes, börjat förändras. Kanske beror det på inläsningen, som enligt uppgift är väldigt långsam, eller också handlar det om att smaken är som baken. När allt kommer omkring så kan ju inte alla älska alla böcker här i världen!

Oavsett vad så gäller det först och främst att inte låta sig nedslås, förstås. Inte kan jag lägga mig ner och självdö bara för att några personer tycker att boken är dålig. De har rätt att tycka så och jag är - om jag ska vara ärlig - ändå bara så inihelsike tacksam för att folk läser/lyssnar på min bok, som jag har skrivit med mina egna små hansingar! 

Jodå, de får tycka precis vad de vill, huvudsaken är att de lägger tid på att läsa/lyssna. Det är ju trots allt det jag har längtat efter hela livet och i den längtan har inte en enda gång ingått tanken att alla måste tycka om! Det måste de inte alls, för hur det än är ... en dålig bok är också en bok. Häpp!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar