tisdag 9 september 2014

Men, snälla Google Översätt ...

Ibland funkar det ju så bra. Som här på morgonen, då jag avbröt ett större projekt för att hjälpa en kund med ett snabbjobb. Tekniskt ganska avancerat, men till min glädje visade sig Google Översätt från sin allra bästa sida.



Allt flöt på och jag slapp sitta och harva med WordFinders nya, hopplöst trögjobbade online-version. Så ointuitiv är den, att jag nästan lika gärna kan börja slå i böcker igen. Rena stenåldern!

Jag närmade mig slutet på det lilla snabbjobbet och kände hur det bara flöt. Fingrarna gjorde nästan inget uppehåll för att andas, orden forsade ut på skärmen.
Och så plötsligt stöter jag på termen "Try-cock". Ja, du kan säkert tänka dig vad som hände. Behöver jag påpeka att flytet försvann?

Det är läge för en extra kopp kaffe, känner jag ...

2 kommentarer:

  1. Ja, nya WordFinder är ingen hit… Kanske dags att ta ett snack med Ola?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, såg din kommentar först nu! :) Och ja, jag tog ett snack med Ola, och han såg till att jag fick hjälp. Så nu funkar det så bra, så.

      Radera