torsdag 14 januari 2016

Romance - uppgång och fall

Då har domen fallit och jag är ute ur leken. Någon annan kommer att trä på sig vinnarmössan i författartävlingen på tema Romance som jag tampades med under hösten.



Om någon undrar vad som hände med röstningsförfarandet så får jag väl bara erkänna att tävlingsmomentet var något luddigt formulerat och jag - som annars är van att översätta instruktioner av olika slag - begrep plötsligt inte alls. Hur som, nu är det över för den här gången och nästa höst går det nytt tåg. Plus alla andra författar-/novell- och romantävlingar som pågår överallt och hela tiden, nästan.

Själv tänker jag fortsätta kämpa på annat håll. Det är "nu eller aldrig". Upp till bevis, liksom. Och jag har en sak på min sida: jag kan vara riktigt jäkla tjurenvis när jag vill!



Wish me luck, I'm goin' in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar