fredag 5 oktober 2012

Drömmen om storkovan

Översätter kursmaterial åt en organisation som bekämpar spelberoende och känner mig lyckligt lottad över att jag inte har några som helst anlag för den typen av laster. Jag har aldrig förstått tjusningen med att slå vad eller satsa pengar på något, vad det än må vara.
Att vara spelberoende idag, med alla de spelmöjligheter som omger oss både irl och online, önskar man inte sin värste ovän.

Jag har sett spelberoende på nära håll och vet vad det kan göra med en människa. Jag vet att det inte handlar om att satsa 10 kronor eller 10 000 kronor. Det är med livet som insats! Därför känns det oerhört märkligt att flera av våra allra största idrottsmän ställer upp på tv-reklam för exempelvis onlinepoker etc. De borde verkligen ha mer vett i skallen, men det är väl plånboken som styr där också. Mycket vill ha mer!
Nej, reklam för onlinespel och liknande borde vara lika avskyvärt som reklam för sprit och cigaretter. Eller är det så att vi måste ha laster lite till mans, för att generera extra skattepengar?

Lasterna är eviga, det är bara föremålen som växlar ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar