måndag 29 september 2014

En usel start på veckan? Jajamensan!

Jaha, så drog vecka 40 igång med ett mindre vansinnesutbrott, minsann. Och på en kund, dessutom. Sämsta tänkbara start på veckan, men ändå på något sätt helt i sin ordning. Ibland ska man känna att "the bottom is nådd" - det är bra för kreativiteten och utvecklingen. Man får sig en liten spark där bak och tar tag i gamla surdegar som har legat och grott en längre tid. Gammalt murgelimurgel på hjärnkontoret får en välbehövlig avdamning och kan - i stället för att sitta och vara till förtret - sorteras ut och arkiveras för gott.



För snart ett år sedan sänkte jag (ja, just det - SÄNKTE!) priset per ord, eftersom min största kund så krävde. Mesig som jag är föll jag till föga och har sen dess jobbat rumpan av mig för en spottstyver.

NO MORE!

Jag återgår i detta nu till ursprungspriset - som inte heller det är något överpris - och får väl i allsin dar leva med att kanske jobba lite mindre åt just den kunden. Det finns andra byråer, men framför allt finns det möjlighet att jobba direkt åt slutkunderna. Ett faktum som blev verklighet I SAMMA ÖGONBLICK som jag meddelat byrån min prishöjning. Sekunden efteråt fick jag nämligen en förfrågan från en av alla världens slutkunder, där man önskade hjälp med att översätta en hemsida.



HÄPP!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar